Spørg de fleste mennesker, hvorfor de er i erhvervslivet og de vil give dig en række årsager. Ting som ønsker at forbedre livet for andre; gøre verden til et bedre sted; forsørge deres familie; har mere fritid; listen bliver ved og ved.
Faktum er forretning handler om at tjene penge, hvilket betyder, den nederste linje er den nederste linje. Mange business ejere, administratorer og salg mennesker synes at glemme. Hvis du ikke har en stærk bundlinje kan du fortsætte med at gøre forretninger i meget lang tid. Og hvis du ikke kan fortsætte med at gøre forretninger du ikke kan opnå de andre primære årsager du gøre hvad du gør. Den måde, du får en robust bundlinje er at forstå nogle grundlæggende sandheder om business.
Et par grundlæggende til at drive en succesfuld forretning er at vide, hvad dit produkt eller service, som kunden er, hvem du er, hvad der driver dig i erhvervslivet, og hvilke tendenser der påvirker økonomien og markedsplads.
Mange mennesker køre deres forretning uden disse vigtige ingredienser. Sure, en virksomhed kan overleve, men er overlevelse alle du søger? Gider du ikke mere? Som tidligere nævnt er de fleste mennesker i erhvervslivet til at designe en bestemt livsstil for dem selv og deres familier. Mange er i erhvervslivet for at skabe en oplevelse for deres kunder. Endnu er andre i erhvervslivet for at forbedre kvaliteten af deres samfund. Desværre, mange glip af varemærket ved en lang skudt.
Tænk over hvorfor du er i erhvervslivet. Hvad er det der driver dig? Ville det ikke være fantastisk at trives ud over dine vildeste drømme og være en bidragyder til mange af de årsager, du tror i på grund af succesen med din virksomhed og arbejdsliv?
Uanset hvor du befinder dig i virksomhed, om du er startet lige eller du har kørt din virksomhed i et stykke tid; Uanset om du arbejder for dig selv eller en anden er der væsentlige stykker af oplysninger, der er nøglen til din succes. Først, for at trives du absolut skal vide hvem du er. Ikke kun hvem du er i erhvervslivet, men i livet generelt. Du skal også vide, hvad du tror på, hvad dine værdier er, og hvad der driver og motiverer dig.
Et andet centralt aspekt for at lykkes i erhvervslivet er at forstå behov og ønsker for dine kunder. Indtil du finde ud af præcis, hvem kunderne er, vil du have en vanskelig tid opfylder hvad de ønsker og behov. Det er derfor det er så vigtigt at finde ud af, hvad der driver dig. Hvis du forstår hvad der driver dig, hvad dine værdier er, dine overbevisninger, dine drømme og mål, og hvad din ultimative formål er, vil det være så meget lettere at finde ud af hvem du ønsker at gøre forretninger med.
Som har ofte været tro og praksis af mange virksomhedsejere, professionelle sælgere og chefer, når spurgte, hvem deres marked, de reagerer med, “Alle!” Faktum er, hvis alle er dit marked, i sidste ende ingen er dit marked.
Det er utroligt hvor mange mennesker aldrig har taget sig tid til at afgøre, hvem de ville ideelt set gerne gøre forretninger med. Den mere klarhed du har, jo enklere din proces forretningsmetoder bliver. Må ikke forveksle nemt med enkle. Drive en virksomhed er ikke nødvendigvis let og alligevel, processen kan være enkel, når du får enorme mængder af klarhed.
Derudover vil dine eksisterende og potentielle kunder har en meget nemmere gang adskiller dig fra dine konkurrenter. Med en ny konkurrent dukker op på hvad der virker som hvert gadehjørne, træffe beslutning om at gøre processen for dine kunder så enkel som muligt. Ved at få klarhed gennem selvevaluering og kunde evaluering, tiltrække du flere af dine ideelle kunder. Som du tiltrække flere af hvem du ønsker at gøre kan forretninger med dig fokusere mere på business over at give dine kunder en fantastisk oplevelse.
Ophavsret: © 2004 af Dr. Scott Kiser
Publishing retningslinjer: Du kan udgive min artikel i nyhedsbrevet, på dit websted, eller i din publikation, forudsat du medtager den ressource boks i slutningen. Anmeldelse vil blive værdsat, men er ikke påkrævet.