Hvor særlige begivenheder og kommunikation taktik regel PR roost i stedet for en brugbar plan designet til at administrere eksterne publikum opførsel, der påvirker organisationen mest, thats hvor pr resultater kan afvikle.
Du ved, dårlige resultater som vigtige målgrupper viser lidt tillid i din organisation, eller sjældent udføres handling at hjælper dig lykkes, og i sidste ende ikke at hjælpe dig med at opnå dine mål for enhed.
Hvis det lyder alt for velkendte, har du ændre et par ting. Så lad os starte med hvad dine offentlige forbindelser bør være omkring, måske noget som dette: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Med udgangspunkt i denne form for base betyder du skal arbejde med et blueprint, der hjælper med at overtale disse vigtige aktører til din tankegang. Forhåbentlig, der vil flytte dem til at træffe foranstaltninger, der fører til din succes som en virksomhed, non-profit eller association manager.
Hvis dette lyder som en tilgang til pr du overveje, er her den måde at komme i gang.
Første store spørgsmål skal besvares? HVORDAN disse eksterne målgrupper hvis adfærd såre eller hindre din operation mest, faktisk opfatter organisationen? Alt flyder fra svarene på dette spørgsmål, og det betyder, at du og PR team tilknyttet din enhed skal interagere med medlemmer af din målgruppe. Spørgsmål bør omfatte “hvad ved du om os? Har du haft nogen kontakt med vores organisation? Var du tilfreds? Har du problemer med os?” Og mens du stille dit spørgsmål, være særligt opmærksomme på falske forudsætninger, unøjagtigheder, misforståelser eller rygter. Negative holdninger samt tøvende eller undvigende svar skal også noteres.
De svar du indsamle vil bestemme pr mål du vil forfølge. Du kan vælge at rette en særlig farlig unøjagtighed, eller afklare en potentielt sårende misforståelse eller konvertere en smertefuld rygte fra false til true. Husk, at negative opfattelser fører ofte til de ødelæggende adfærd du i sidste ende sigter mod at ændre.
Faktisk at nå dit mål, men er din næste udfordring. Men ikke en kompleks udfordring fordi der er kun tre strategier kan vise dig, hvordan at nå dine offentlige forbindelser mål: styrke eksisterende udtalelse, ændre denne opfattelse eller oprette opfattelse/mening hvor der ikke er nogen. En advarsel: være sikker på den strategi, du vælger er et godt match for dit pr mål.
Den besked du forberede designet til at ændre den fejlende opfattelse er det vigtigste skridt i denne pr problemløsning sekvens. Fordi det skal blive en succes i at ændre opfattelsen blandt medlemmer af din målgruppe, skal det være klart om, hvad det agter at ændre, præcisere eller rette. Oven i dette, dit budskab skal være overbevisende og overbevisende, og først og fremmest, samtidig med at sagen for dit synspunkt, dit budskab skal være troværdig. Dette tyder på, at kører meddelelsen af flere kolleger for deres reaktioner er en god idé.
Næste skridt lyder som en masse arbejde, og det er. Men igen, ikke komplekse. Kort sagt, skal du få dit budskab for øjnene af medlemmerne af din målgruppe. Kommunikation taktik vil gøre arbejdet.
Valget er bred og omfatter taktik som taler, kunde eller medlem briefinger, pressemeddelelser, nyhedsbreve, radio/avis interviews og mange, mange flere. Pas på, at de taktik valgt er kendt for at nå folk som medlemmer af din målgruppe.
Nu, du skal være i stand til at måle fremskridt. Og den bedste måde at gøre det er at vende tilbage til feltet og interagere igen med dit publikum. Stille spørgsmål svarer til dem, stillet i den første opfattelse overvågning session. Men nu, vil du være på vagt for klare tegn på, at opfattelser er faktisk bliver ændret som planlagt.
Af den måde, kan du øge fremskridt ved at tilføje mere kommunikation taktik til slaget, og øge deres frekvenser.
I stedet for en pr-program, der giver resultater i bunden af effektivitet skala, vil den handling indsats skitseret ovenfor gøre netop modsat. Nemlig, overtale dine vigtige udenfor interessenter til at træffe foranstaltninger, der fører til succes i din organisationsenhed.
udgangen